Vyjádření ke čtvrteční situaci v datové síti

Vážení klienti, posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena. Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím. Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Vážení klienti,

posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena.

Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím.

Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
František Fajna | 11. listopad 2024

Potřebujete notebook pro práci, školní počítač pro děti nebo zařízení pro celou rodinu? V naší nabídce naleznete široký výběr kvalitních produktů za skvělé ceny.

Václav Dobiáš | 30. říjen 2024

Jednou z našich klíčových služeb, kterou našim klientům poskytujeme, je monitoring a aktivní řešení vzniklých problémů. Dnes vám přinášíme ukázku z praxe, kdy se klienti o problému nejen nedozvěděli, ale ani je výpadek díky naší službě monitoringu nijak v provozu neomezil.

Václav Dobiáš | 22. říjen 2024

Pokud jste někdy používali Google Workspace, možná jste se setkali s možností zápisu e-mailu se znakem “+” v adrese, například dobias.vaclav+eabm@eabm.cz. Možná ale nevíte, že tato funkce je dostupná také v Microsoft 365.