Vyjádření ke čtvrteční situaci v datové síti

Vážení klienti, posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena. Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím. Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Vážení klienti,

posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena.

Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím.

Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
František Fajna | 18. prosinec 2024

Vážení klienti, rádi bychom Vás informovali o upravené  Vánoční otevírací době na pobočce ve Frýdku-Místku.

Václav Dobiáš | 11. prosinec 2024

Začněte si značit do kalendářů! Pravděpodobně už jste slyšeli, že podpora Windows 10 skončí 14. října 2025. Pokud musíte i po tomto datu některá zařízení s Windows 10 nadále používat, existuje řešení – zapojení těchto PC do placeného programu Extended Security Update (ESU). Díky ESU získáte přístup k důležitým bezpečnostním aktualizacím, což vám poskytne potřebný čas k přechodu na Windows 11.

František Fajna | 6. prosinec 2024

Spustili jsme nové webové stránky s moderním designem a přehlednějším uspořádáním. Nová tvář webu umožňuje snadný přístup ke všem důležitým informacím.