Vyjádření ke čtvrteční situaci v datové síti

Vážení klienti, posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena. Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím. Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Vážení klienti,

posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena.

Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím.

Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
František Fajna | 8. červenec 2024

S příchodem letních měsíců se zvýšenými teplotami přichází také potřeba odborné péče o vaše elektronické zařízení. Prach, který se během roku hromadí uvnitř Vašeho notebooku či počítače, může zhoršit chování Vašeho zařízení.

František Fajna | 27. červen 2024

Akční nabídka pro květen 2024.

František Fajna | 26. červen 2024

Když aktualizujete nebo zrušíte položku schůzky na ploše aplikace Outlook, zobrazí se chyba konfliktu. „Jedna nebo více položek ve složce, kterou jste synchronizovali, se neshoduje"