Vyjádření ke čtvrteční situaci v datové síti

Vážení klienti, posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena. Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím. Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Vážení klienti,

posíláme Vám vyjádření k situaci ze čtvrtka 14 hodin, kdy došlo z důvodu do této chvíle neznámé chyby ve firmware některých páteřních přístupových switchů k zacyklení mezi produkčními a záložními propoji k těmto switchům a k následné několikaminutové nedostupnosti či ztrátě paketů. Situace se operativně ihned řešila a do práce byli nasazeni všichni správci páteřní sítě, kteří krom řešení daného problému konzultovali situaci s výrobcem zařízení. Po odhalení příčiny se provedly kroky k operativnímu znemožnění této chyby, aby nadále již nezpůsobovala problém a po dohodě s výrobcem se provedla aktualizace software preventivně na všech přístupových switchích, přičemž v této aktualizaci je tato chyba výrobce již vyřešena.

Ještě v tuto hodinu všichni naši správci páteřní sítě realizují další opatření, která podobným chybám v budoucnu znemožní mít negativní dopad na provoz. Dnešní situací jsme byli sami překvapeni, neboť se jedná o jedno z nejrozšířenějších zařízení od renomovaného výrobce páteřních síťových prvků. Přesto zafungovaly naše interní postupy a díky odhalené chybě a dalším nastaveným opatřením bude naše síť v budoucnu ještě odolnější proti všeobecně neobvyklým či unikátním situacím.

Děkujeme za pochopení, za nepříjemnosti se omlouváme

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 4. červen 2023

Akční nabídka pro červen 2023.

René Viznar | 21. květen 2023

Společnost iGET je český výrobce a prodejce elektroniky, který se specializuje na produkty v oblasti chytrých domácností, bezpečnosti a komunikace. Nabízí širokou škálu produktů, které usnadňují a zpříjemňují každodenní život lidem.

Václav Dobiáš | 14. květen 2023

Měsíc duben přináší spoustu nových funkcí do služby Microsoft Teams. Mými osobními favority jsou Automatické snížení zvednuté ruky uživatele po projevu, které pomůže prezentujícím, kteří mají nevyřešené otázky.