25 miliard korun letos utratil Facebook za výzkum

25 miliard korun letos utratil Facebook za výzkum

Ano, jen za první tři měsíce tohoto roku, stačil Facebook utratit miliardu dolarů (25 miliard korun) za vývoj umělé inteligence. Facebook hledá nové a nové cesty, kde se prosadit. Umělá inteligence by sociální síti Facebook sloužila především k rozpoznání fotek a videí uživatelů.

Momentální umělá intelignece této sociální sítě dokáže rozpoznat základní sporty jen dle obrázku nebo videa. Umí si také přečíst knihu a odpovědět Vám na jednoduché otázky z knihy. Podívejte se na ukázku, kde si počítač přečetl celou knihu Pána prstenů a následně odpovídal na otázky.

A kde bere Facebook tolik peněz? Především z reklamy! Jen za poslední čtvrtletí se jeho tržby zvětšily o 42 % na 3,54 miliardy dolarů. Největší část tvoří mobilní reklama 73% ze všech reklamních příjmů.

Díky stálému investování nejen do umělé inteligence, ale třeba i do nových datových center, má zisk o „sto třicet milionů“ méně, než za loňské první tři měsíce a to „jen“ 1,44 miliard dolarů.

Pro představu: Naše Česká republika utratí za vývoj 27miliard korun, ale za celý rok.

Sdílet článek:
Autor:
Vojtěch Kocián

administrátor / seo / marketing

 kocian.vojtech@eabm.cz
 

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 16. kvě 2025

V dnešních novinkách Microsoft Teams najdete novinky nejen za duben, ale i novinky, které Microsoft představil na konferenci Enterprise Connect 2025. Můžete se tak těšit na opravdu hodně zajímavých novinek. 

Petra Pachová | 7. kvě 2025

V dnešní digitální době, kdy se většina komunikace a obchodních transakcí přesouvá do online světa, se stává klíčovým nástrojem pro zajištění bezpečnosti a právní platnosti dokumentů digitální podpis. Remotesign je služba, která uživatelům umožňuje podepisování dokumentů na dálku, bez potřeby osobní přítomnosti nebo složitých postupů. 

František Fajna | 30. duben 2025

Phishing je podvodná metoda, kdy se útočník snaží získat vaše citlivé informace (hesla, čísla platebních karet apod.) tím, že se vydává za důvěryhodnou osobu nebo instituci. Často se používají e-maily, SMS (Smishing) nebo webové stránky, které vypadají legitimně.