Seznam.cz rozšiřuje možnosti cílení behaviorální reklamy

Seznam.cz rozšiřuje možnosti cílení behaviorální reklamy

V polovině června loňského roku spustila společnost Seznam.cz prodej cílené bannerové reklamy podle chování uživatelů. Po více jak roce fungování nyní přináší Seznam.cz novinky v podobě rozšíření oblastí cílení, skládání cílových skupin.

 Při startu behaviorálního cílení si inzerenti na Seznam.cz mohli vybírat mezi 24 oblastmi, které se zabývaly převážně obecnými tématy typu automobilismus, cestování, finance, rodina a další. Zájem firem o tento druh inzerce nás příjemně překvapil. Zadavatelům však postupem času přestávalo 24 oblastí stačit. Například z SME segment, kde behaviorální reklama skrývá veliký potenciál. Díky spolupráci s reklamním systémem Sklik bylo nově vytvořeno takřka 180 nových „mikro“ oblastí zájmu, které umožňují skládat větší a přesněji specifikované celky.

Výhodou nového systému tvorby a využívání cílových skupin je, že lze na základě poptávky zadavatelů tyto mikro oblasti přeskupovat, doplňovat a následně tak měnit i celé oblasti cílení.

machacek obr2

Posun nově také přichází ve skládání cílových skupin. Například původní oblast zájmu „Ekonomika, finance a právo“ byla zaměřena hlavně na podnikatele a uživatele se vztahem k businessové sféře. Nyní je možné si tuto cílovou skupinu „postavit“ z menších, přesněji definovaných a podrobnějších segmentů.

machacek obr1

Poslední novinkou je možnost takzvaného modelování jednotlivých oblasti zájmu, neboli nastavení vstupních parametrů (například času) pro uživatelskou cookie. Například uživatelé se zájmem o zahradničení, vaření, konkrétní druh sportu nebo literaturu. Tyto zájmy jsou dlouhodobé. Víme tedy, že je relevantní u těchto uživatelů nastavit trvání oblasti zájmu na delší časový horizont než například u uživatele, který aktuálně řeší opravu mobilního telefonu nebo hledá nejbližší autoservis.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 17. duben 2025

Jednou z velice málo známých metod přihlašování uživatelů, je pomocí QR kódů, které zcela zjednodušuje práci na sdílených zařízeních. Dneska si tuto metodu představíme, její výhody i případná rizika.  

Václav Dobiáš | 10. duben 2025

V době, kdy hybridní práce přechází z dočasného řešení do standardu, přichází Microsoft s inovativní platformou Microsoft Places. Tato služba, která je součástí ekosystému Microsoft Teams, není jen dalším nástrojem pro plánování schůzek, ale promyšleným řešením pro efektivní správu sdílených pracovních prostor a týmové spolupráce. 

Václav Dobiáš | 3. duben 2025

Offboarding, neboli proces ukončení pracovního poměru se zaměstnancem, se často omezuje pouze na administrativní kroky, jako je předání svěřeného majetku, posledních dokumentů či vyrovnání dovolené. Z pohledu IT je však klíčové věnovat dostatek pozornosti také bezpečnosti firemních systémů a dat. Pokud by se odcházejícímu zaměstnanci ponechal přístup k interní síti, aplikacím a databázím, mohlo by to vést k ohrožení citlivých informací i narušení integrity systémů.