Největší zájem ze strany rodičů o doplnění školní výbavy je znatelný již začátkem srpna. Například hledanost slova „školní“ na Zboží.cz během jednoho týdne (26. 7. – 4. 8. 2014) vzrostla sedminásobně. „Rodiče si na internetu nejčastěji porovnávají ceny především dražších položek, jakými jsou školní aktovky, batohy či celé sety. Je to logické, protože právě na tomto zboží mohou výrazně ušetřit. Například nejoblíbenější batoh lze pořídit za 799 Kč, ten samý se ale prodává i za 1271 Kč. To je rozdíl téměř 500 Kč, za které už lze nakoupit drobnější pomůcky, jako jsou sešity či penál,“ řekl Milan Šmíd, manažer Zboží.cz. Zajímavostí je, že rodiče často chtějí mít nákup rychle za sebou a řeší jej objednáním celých školních setů. „Návštěvnost této kategorie v porovnání s loňským rokem (měřeno 1. 6. – 7. 8. 2013 vs. 1. 6. – 7. 8. 2014) vzrostla o více jak 150 %,“ doplnil Šmíd.
Některé děti už však touží po modernějších učebních pomůckách. To ukázal i nedávný průzkum Seznam.cz Výzkumníka, který se žáků základních škol ptal, z jakého zařízení se nejčastěji připojují k internetu. „Dnešní děti už nejsou odkázáni jen na počítače či notebooky (i když se přes ně připojuje většina dotázaných – 78 % přes stolní počítače a 72 % využívá notebook), aby se připojili k síti. Celkem 50 % z nich využívá pro připojení svůj chytrý telefon, 27 % pak má i tablet. Mezi tablety na Zboží.cz jasně dominuje Apple iPad Mini, Lenovo Yoga a Sencor Element,“ řekl Šmíd.