Je to právě rok, co Microsoft představil projekt Vzděláváme pro budoucnost - komplexní podporu pro zavádění dotykových zařízení do výuky určenou pro učitele, IT správce a ředitele škol. Přináší širokou nabídku různých druhů dotykových zařízení pro školy včetně klasických tabletů, ale také bohatý vzdělávací obsah, pomocnou ruku školám s cílem zvyšovat jejich připravenost na zavádění tabletů do výuky a rozvoj dovedností 21. století.
V první fázi projektu Vzděláváme pro budoucnost Microsoft finančně podpořil čtyři referenční školy. Na každé z nich byl zaveden jiný model využití tabletů ve výuce. Podle celoročního pozorování Národním ústavem pro vzdělávání (NÚV) se nejvíce osvědčil koncept, kdy mají děti k dispozici tablety neustále u sebe a mohou je průběžně využívat ve výuce všech předmětů. Efekty jsou viditelné i v případě mobilní tabletové učebny, kdy všichni žáci tablety sdílí a střídavě používají pro různé předměty. Budoucnost má jistě i hojně diskutovaný scénář BYOD – Bring Your Own Device (vytvoření infrastruktury, která umožní, aby si děti nosily do školy svá vlastní zařízení bez ohledu na platformu). Za nejméně úspěšný pak NÚV vybral scénář, kdy tablety dostali pouze učitelé. Je to dáno tím, že nedostatečně podporuje zavádění nových vyučovacích postupů a neumožňuje se odpoutat od klasické frontální výuky.
Scénář, který doposud v projektu Referenčních škol Microsoftu chyběl, je zaváděnítabletů pro metodologiirozvojedovedností 21. století. Právě proto jej nyní Microsoft ve spolupráci se společností Dosli, která stojí za výukovou platformou EduBase, podpořil na nové referenční škole - ZŠ BedřichaHrozného v Lysénad Labem.
Popis jednotlivých scénářů z referenčních škol je k dispozici zde: www.vzdelavameprobudoucnost.cz. O zkušenostech zástupců referenčních škol se pak dočtete na metodickém portálu RVP v blogu Vzděláváme pro budoucnost: http://vzdelavameprobudoucnost.blogy.rvp.cz/. Fotografie v tiskové kvalitě a další materiály najdete na http://1drv.ms/1kifeHi.