Lokalizované upoutávky na Firmy.cz a Počasí
Původní implementace upoutávek na Firmy.cz a Počasí zohledňovala lokalitu pouze tehdy, pokud byla součástí dotazu (např. „restaurace praha“, „počasí beroun“). Pokud lokalita nebyla zadána, byly vydány výsledky pro celou Českou republiku. Uživatelé tak po zadání fráze bez geo složky (například „restaurace“, „stk“, „bankomaty air bank“) dostávali nejrůznější provozovny z různých částí České republiky. Nově budou v těchto případech dostávat takové provozovny, které jsou jim geograficky blízké.
V další fázi bychom rádi zohlednili aktuální polohu uživatelů v upoutávkách na Sreality, Kupi a Volnočasové aktivity. Lokalizovat přirozené výsledky vyhledávání nyní neuvažujeme.
Lokalizovaný našeptávač
Lokalizovali jsme rovněž našeptávač. Mnoho našeptávaných frází má pouze lokální platnost (např. „ikea ostrava“, „bankomat čsob praha nádražní“). Má proto smysl tento druh frází v našeptávači pozicovat na základě aktuální polohy uživatele. Pokud uživatel vepíše do searchboxu frázi „ikea“ a nachází se například ve Fulneku, má smysl mu v našeptávači upřednostnit frázi „ikea ostrava“. V případě, že se nachází například v Plzni, má smysl upřednostnit frázi „ikea zličín“.
Nastavení své aktuální polohy
Výchozím nastavením je hledání v celé České republice. Uživateli dáváme na výběr, zda svou polohu určí ručně výběrem na mapě, nebo zda umožní detekovat svou polohu automaticky. Tato možnost je výhodná zejména pro notebooky, tablety a mobilní telefony, které uživatele nosí často s sebou a neustálá manuální aktualizace by pro ně byla obtěžující.
Informace o aktuální poloze se následně ukládá na straně uživatele do cookies. Z toho vyplývají určitá omezení – pokud uživatel využívá více prohlížečů, případně více zařízení, je potřeba svou polohu nastavit ve všech zařízeních a prohlížečích.
Podrobný popis nastavení najdete v nápovědě