Ověřování uživatelů pomocí QR kódu pro Microsoft 365

Ověřování uživatelů pomocí QR kódu pro Microsoft 365

Jednou z velice málo známých metod přihlašování uživatelů, je pomocí QR kódů, které zcela zjednodušuje práci na sdílených zařízeních. Dneska si tuto metodu představíme, její výhody i případná rizika.  

Ověřování pomocí QR kódu 

Metoda ověřování pomocí QR kódu umožňuje pracovníkům efektivní přihlašování v aplikacích na sdílených zařízeních. Uživatelé mohou k přihlášení použít jedinečný QR kód, který jim byl poskytnut, a zadat svůj PIN, čímž odpadá nutnost zadávat složitá uživatelská jména a hesla. 

QR kód lze připevnit na odznak, firemní identifikační kartu nebo jiný nositelný předmět a uživatel jej tak může mít stále u sebe.  

Ukázka přihlášení přes web

 

Ukázka přihlášení přes mobilní telefon 

 

Výhody ověřování pomocí QR kódu 

  • Snadnější a rychlejší přihlašování  
    Pracovníci nemusí zadávat složitá uživatelská jména nebo hesla, aby se během směny několikrát přihlásili do sdílených zařízení. 
  • Levné 
    Tisk kódu QR stojí méně než hardwarový klíč, což značně snižuje náklady.  

Doporučené bezpečnostní nastavení (prevence rizik) 

  • Omezení na konkrétní skupiny 
    Ověřování pomocí QR kódů je primárně určeno pro pracovníky s nejnižším oprávněním. Ostatní uživatelé potřebují mít ověřování odolné proti phishingu včetně MFA.
  • Omezení podmíněným přístupem 
    Jako další vrstvu zabezpečení kombinujte ověřování QR kódem se zásadami podmíněného přístupu. Doporučujeme zásady, jako jsou:
    • vyhovující zařízení 
    • přístup v rámci firemní sítě 
    • povolení pro určité aplikace 
    • režim sdíleného zařízení
  • Ztráta QR kódu
    Vyměňte ihned QR kódy, které byly ztraceny nebo odcizeny.
 

Chcete se dozvědět více?

Máte sdílená zařízení, u kterých se vám střídá několik zaměstnanců a které “otravuje” neustálé složité přihlašování? Pak náhrada za QR kódy je řešení, které může vše zjednodušit a zefektivnit. Kontaktujte nás pro konzultaci, jak tuto metodu zapnout, nastavit a především zabezpečit. obchod@eabm.cz nebo telefonicky na 777 027 509.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 16. kvě 2025

V dnešních novinkách Microsoft Teams najdete novinky nejen za duben, ale i novinky, které Microsoft představil na konferenci Enterprise Connect 2025. Můžete se tak těšit na opravdu hodně zajímavých novinek. 

Petra Pachová | 7. kvě 2025

V dnešní digitální době, kdy se většina komunikace a obchodních transakcí přesouvá do online světa, se stává klíčovým nástrojem pro zajištění bezpečnosti a právní platnosti dokumentů digitální podpis. Remotesign je služba, která uživatelům umožňuje podepisování dokumentů na dálku, bez potřeby osobní přítomnosti nebo složitých postupů. 

František Fajna | 30. duben 2025

Phishing je podvodná metoda, kdy se útočník snaží získat vaše citlivé informace (hesla, čísla platebních karet apod.) tím, že se vydává za důvěryhodnou osobu nebo instituci. Často se používají e-maily, SMS (Smishing) nebo webové stránky, které vypadají legitimně.