Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Používáte Google Analytics či Google ADS na Vašich webech? Pak od 6. 3. 2024 bude potřebovat své cookieš lišty aktualizovat, jinak přijdete o významný zdroj dat.

V březnu začne platit Evropský předpis Digital Market Act, tzv. DMA, který značně svazuje digitálním gigantům ruce a zavádí nové požadavky a sankce. V online marketingu se primárně jedná o společnost Google a jeho služby Google Analytics a Google ADS, ale i o Facebook.

Nově bude potřebovat Google mít potvrzení (garanci) souhlasu uživatele, aby mohl data, ve svých aplikací, kombinovat a nadále Vám dodávat důležité marketingové údaje.

Co to znamená v praxi?

Od 6. 3. 2024 požaduje Google, abyste nasadili Google Analytics 4 v tzv. Consent mode 2.0 a získali od návštěvníků souhlas s propojením Vašich dat. Konkrétně se bude nově jednat o:

  • ad_user_data
    Souhlas uživatele s použitím dat v reklamních systémech.
  • ad_personalization
    Souhlas uživatele s použitím dat pro personifikaci

5 důvodů zpracování = 5 individuálních souhlasů návštěvníka webu (zatím)? Ano, pokud jste naprosto důslední, je potřeba mít 5 individuálních souhlasů. Odborníci na marketing a právo nyní očekávají (doufají), že po drobné úpravě budeme moci zůstat pouze u 3 souhlasů, jen trochu upravených.

Bez nasazení Consent mode 2.0 lze očekávat, že Google Analytics budou obsahovat méně dat a především to budou data méně relevantní a mnohem více nepřesná. A s takovými daty nelze provádět relevantní analýzy.

Revoluce na podzim 2024

Na podzim roku 2024 nás čeká revoluce v marketingu, jelikož dojde k ukončení podpory cookies třetích stran, které slouží jako jedinečný identifikátor uživatele a slouží k měření konverzí Vašich kampaní.

Díky tomu lze očekávat propad výkonností reklamních kampaní a nižší remarketingové cílení.

Abyste opět získali dobré měření reklamních kampaní a možnost remarketingu, bude nutné uživatele identifikovat jiným způsobem a především Googlu předat nějaký jiný identifikátor. Například e-mail nebo telefon. A to bude teprve ta správná výzva.

Chcete mít data v pořádku?

Kontaktujte nás emailem obchod@eabm.cz, nebo telefonicky na 777 027 509 a my Vám Pomůžeme s aktualizací cookies lišt, aby odpovídaly novým požadavkům a Vy tak měli všechny potřebné data a fungující marketing.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 17. duben 2025

Jednou z velice málo známých metod přihlašování uživatelů, je pomocí QR kódů, které zcela zjednodušuje práci na sdílených zařízeních. Dneska si tuto metodu představíme, její výhody i případná rizika.  

Václav Dobiáš | 10. duben 2025

V době, kdy hybridní práce přechází z dočasného řešení do standardu, přichází Microsoft s inovativní platformou Microsoft Places. Tato služba, která je součástí ekosystému Microsoft Teams, není jen dalším nástrojem pro plánování schůzek, ale promyšleným řešením pro efektivní správu sdílených pracovních prostor a týmové spolupráce. 

Václav Dobiáš | 3. duben 2025

Offboarding, neboli proces ukončení pracovního poměru se zaměstnancem, se často omezuje pouze na administrativní kroky, jako je předání svěřeného majetku, posledních dokumentů či vyrovnání dovolené. Z pohledu IT je však klíčové věnovat dostatek pozornosti také bezpečnosti firemních systémů a dat. Pokud by se odcházejícímu zaměstnanci ponechal přístup k interní síti, aplikacím a databázím, mohlo by to vést k ohrožení citlivých informací i narušení integrity systémů.