V březnu začne platit Evropský předpis Digital Market Act, tzv. DMA, který značně svazuje digitálním gigantům ruce a zavádí nové požadavky a sankce. V online marketingu se primárně jedná o společnost Google a jeho služby Google Analytics a Google ADS, ale i o Facebook.
Nově bude potřebovat Google mít potvrzení (garanci) souhlasu uživatele, aby mohl data, ve svých aplikací, kombinovat a nadále Vám dodávat důležité marketingové údaje.
Co to znamená v praxi?
Od 6. 3. 2024 požaduje Google, abyste nasadili Google Analytics 4 v tzv. Consent mode 2.0 a získali od návštěvníků souhlas s propojením Vašich dat. Konkrétně se bude nově jednat o:
- ad_user_data
Souhlas uživatele s použitím dat v reklamních systémech. - ad_personalization
Souhlas uživatele s použitím dat pro personifikaci
5 důvodů zpracování = 5 individuálních souhlasů návštěvníka webu (zatím)? Ano, pokud jste naprosto důslední, je potřeba mít 5 individuálních souhlasů. Odborníci na marketing a právo nyní očekávají (doufají), že po drobné úpravě budeme moci zůstat pouze u 3 souhlasů, jen trochu upravených.
Bez nasazení Consent mode 2.0 lze očekávat, že Google Analytics budou obsahovat méně dat a především to budou data méně relevantní a mnohem více nepřesná. A s takovými daty nelze provádět relevantní analýzy.
Revoluce na podzim 2024
Na podzim roku 2024 nás čeká revoluce v marketingu, jelikož dojde k ukončení podpory cookies třetích stran, které slouží jako jedinečný identifikátor uživatele a slouží k měření konverzí Vašich kampaní.
Díky tomu lze očekávat propad výkonností reklamních kampaní a nižší remarketingové cílení.
Abyste opět získali dobré měření reklamních kampaní a možnost remarketingu, bude nutné uživatele identifikovat jiným způsobem a především Googlu předat nějaký jiný identifikátor. Například e-mail nebo telefon. A to bude teprve ta správná výzva.
Chcete mít data v pořádku?
Kontaktujte nás emailem obchod@eabm.cz, nebo telefonicky na 777 027 509 a my Vám Pomůžeme s aktualizací cookies lišt, aby odpovídaly novým požadavkům a Vy tak měli všechny potřebné data a fungující marketing.