Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Používáte Google Analytics či Google ADS na Vašich webech? Pak od 6. 3. 2024 bude potřebovat své cookieš lišty aktualizovat, jinak přijdete o významný zdroj dat.

V březnu začne platit Evropský předpis Digital Market Act, tzv. DMA, který značně svazuje digitálním gigantům ruce a zavádí nové požadavky a sankce. V online marketingu se primárně jedná o společnost Google a jeho služby Google Analytics a Google ADS, ale i o Facebook.

Nově bude potřebovat Google mít potvrzení (garanci) souhlasu uživatele, aby mohl data, ve svých aplikací, kombinovat a nadále Vám dodávat důležité marketingové údaje.

Co to znamená v praxi?

Od 6. 3. 2024 požaduje Google, abyste nasadili Google Analytics 4 v tzv. Consent mode 2.0 a získali od návštěvníků souhlas s propojením Vašich dat. Konkrétně se bude nově jednat o:

  • ad_user_data
    Souhlas uživatele s použitím dat v reklamních systémech.
  • ad_personalization
    Souhlas uživatele s použitím dat pro personifikaci

5 důvodů zpracování = 5 individuálních souhlasů návštěvníka webu (zatím)? Ano, pokud jste naprosto důslední, je potřeba mít 5 individuálních souhlasů. Odborníci na marketing a právo nyní očekávají (doufají), že po drobné úpravě budeme moci zůstat pouze u 3 souhlasů, jen trochu upravených.

Bez nasazení Consent mode 2.0 lze očekávat, že Google Analytics budou obsahovat méně dat a především to budou data méně relevantní a mnohem více nepřesná. A s takovými daty nelze provádět relevantní analýzy.

Revoluce na podzim 2024

Na podzim roku 2024 nás čeká revoluce v marketingu, jelikož dojde k ukončení podpory cookies třetích stran, které slouží jako jedinečný identifikátor uživatele a slouží k měření konverzí Vašich kampaní.

Díky tomu lze očekávat propad výkonností reklamních kampaní a nižší remarketingové cílení.

Abyste opět získali dobré měření reklamních kampaní a možnost remarketingu, bude nutné uživatele identifikovat jiným způsobem a především Googlu předat nějaký jiný identifikátor. Například e-mail nebo telefon. A to bude teprve ta správná výzva.

Chcete mít data v pořádku?

Kontaktujte nás emailem obchod@eabm.cz, nebo telefonicky na 777 027 509 a my Vám Pomůžeme s aktualizací cookies lišt, aby odpovídaly novým požadavkům a Vy tak měli všechny potřebné data a fungující marketing.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
František Fajna | 11. listopad 2024

Potřebujete notebook pro práci, školní počítač pro děti nebo zařízení pro celou rodinu? V naší nabídce naleznete široký výběr kvalitních produktů za skvělé ceny.

Václav Dobiáš | 30. říjen 2024

Jednou z našich klíčových služeb, kterou našim klientům poskytujeme, je monitoring a aktivní řešení vzniklých problémů. Dnes vám přinášíme ukázku z praxe, kdy se klienti o problému nejen nedozvěděli, ale ani je výpadek díky naší službě monitoringu nijak v provozu neomezil.

Václav Dobiáš | 22. říjen 2024

Pokud jste někdy používali Google Workspace, možná jste se setkali s možností zápisu e-mailu se znakem “+” v adrese, například dobias.vaclav+eabm@eabm.cz. Možná ale nevíte, že tato funkce je dostupná také v Microsoft 365.