Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Cookies v roce 2024 aneb zlé časy pro statistiky a marketing

Používáte Google Analytics či Google ADS na Vašich webech? Pak od 6. 3. 2024 bude potřebovat své cookieš lišty aktualizovat, jinak přijdete o významný zdroj dat.

V březnu začne platit Evropský předpis Digital Market Act, tzv. DMA, který značně svazuje digitálním gigantům ruce a zavádí nové požadavky a sankce. V online marketingu se primárně jedná o společnost Google a jeho služby Google Analytics a Google ADS, ale i o Facebook.

Nově bude potřebovat Google mít potvrzení (garanci) souhlasu uživatele, aby mohl data, ve svých aplikací, kombinovat a nadále Vám dodávat důležité marketingové údaje.

Co to znamená v praxi?

Od 6. 3. 2024 požaduje Google, abyste nasadili Google Analytics 4 v tzv. Consent mode 2.0 a získali od návštěvníků souhlas s propojením Vašich dat. Konkrétně se bude nově jednat o:

  • ad_user_data
    Souhlas uživatele s použitím dat v reklamních systémech.
  • ad_personalization
    Souhlas uživatele s použitím dat pro personifikaci

5 důvodů zpracování = 5 individuálních souhlasů návštěvníka webu (zatím)? Ano, pokud jste naprosto důslední, je potřeba mít 5 individuálních souhlasů. Odborníci na marketing a právo nyní očekávají (doufají), že po drobné úpravě budeme moci zůstat pouze u 3 souhlasů, jen trochu upravených.

Bez nasazení Consent mode 2.0 lze očekávat, že Google Analytics budou obsahovat méně dat a především to budou data méně relevantní a mnohem více nepřesná. A s takovými daty nelze provádět relevantní analýzy.

Revoluce na podzim 2024

Na podzim roku 2024 nás čeká revoluce v marketingu, jelikož dojde k ukončení podpory cookies třetích stran, které slouží jako jedinečný identifikátor uživatele a slouží k měření konverzí Vašich kampaní.

Díky tomu lze očekávat propad výkonností reklamních kampaní a nižší remarketingové cílení.

Abyste opět získali dobré měření reklamních kampaní a možnost remarketingu, bude nutné uživatele identifikovat jiným způsobem a především Googlu předat nějaký jiný identifikátor. Například e-mail nebo telefon. A to bude teprve ta správná výzva.

Chcete mít data v pořádku?

Kontaktujte nás emailem obchod@eabm.cz, nebo telefonicky na 777 027 509 a my Vám Pomůžeme s aktualizací cookies lišt, aby odpovídaly novým požadavkům a Vy tak měli všechny potřebné data a fungující marketing.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Petra Pachová | 7. kvě 2025

V dnešní digitální době, kdy se většina komunikace a obchodních transakcí přesouvá do online světa, se stává klíčovým nástrojem pro zajištění bezpečnosti a právní platnosti dokumentů digitální podpis. Remotesign je služba, která uživatelům umožňuje podepisování dokumentů na dálku, bez potřeby osobní přítomnosti nebo složitých postupů. 

František Fajna | 30. duben 2025

Phishing je podvodná metoda, kdy se útočník snaží získat vaše citlivé informace (hesla, čísla platebních karet apod.) tím, že se vydává za důvěryhodnou osobu nebo instituci. Často se používají e-maily, SMS (Smishing) nebo webové stránky, které vypadají legitimně.

Václav Dobiáš | 24. duben 2025

Pokud hodně fotíte nebo natáčíte videa, jistě řešíte, jak bezpečně uložit svá data. S rostoucím objemem souborů je důležité zvolit vhodný způsob zálohování. Nejčastější volbou jsou dnes externí disky – ale máte zvolit klasický HDD nebo moderní SSD? Podívejme se na jejich vlastnosti, výhody a nevýhody.