Komplexní služba s I.CA certifikáty

Komplexní služba s I.CA certifikáty

Potřebujete vyřídit certifikát pro elektronický podpis? Nevíte si rady s výběrem certifikátu? Potřebujete poradit. Rádi Vám pomůžeme. Můžete využít našich služeb.

Komplexní služba s I.CA certifikáty:

  • Poradenství s výběrem certifikátu
  • Vytvoření žádosti o I.CA certifikát
  • Ověření totožnosti klienta a vystavení certifikátu
  • Export certifikátu na přenosný USB flashdisk nebo čipovou kartu
  • Instalace certifikátu do PC nebo Notebooku klienta
  • Zaškolení

Službu si můžete objednat

E-mailem na helpdesk@eabm.cz, telefonicky na 558 644 011 nebo osobněna na adrese eABM s.r.o., Dvořákova 730 ve Frýdku-Místku.

Jaké certifikáty jsou a k čemu slouží?

 

Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis - CZ

Kvalifikované certifikáty jsou určeny pro komunikaci občanů s orgány veřejné moci, současně se využívají také pro komerční účely. Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis je možné využít k vytváření elektronického podpisu a jeho ověřování.

Vydávají se tyto druhy:

  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis – osobní
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat osobní údaje žadatele.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti.
  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis – zaměstnanecký/OSVČ
    • Je určen pro fyzické osoby zaměstnance nebo OSVČ, do certifikátu lze zadat také název a IČ firmy.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • potvrzení o zaměstnaneckém poměru (pokud se nejedná o jednatele firmy
  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronickou pečeť
    • Je určen pro právnické osoby.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • dokument opravňující k jednání za společnost (plná moc, jmenovací listina jednatele, popřípadě obojí)

 

Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis - SK:

Kvalifikované certifikáty jsou určeny pro komunikaci občanů s orgány veřejné moci na Slovensku, současně se využívají také pro komerční účely. Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis je možné využít k vytváření elektronického podpisu a jeho ověřování.

 

Komerční certifikáty

Komerční certifikáty mají svoji významnou úlohu především tam, kde nelze s ohledem na platnou legislativu využít kvalifikované certifikáty. Je vhodný pro obchodní použití mimo oblast komunikace s orgány veřejné moci, na které se vztahuje povinnost využívat certifikáty kvalifikované. Nejčastěji se používá v komunikaci mezi komerčními subjekty pro šifrování a autentizaci. Jedná se především o neanonymní přístup na webové servery a předávání šifrovaných dat, jak e-mailovou poštou, tak prostřednictvím webových formulářů.

Vydávají se tyto druhy:

  • Osobní komerční certifikát
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat osobní údaje žadatele.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu.
  • Zaměstnanecký komerční certifikát
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat k údajům žadatele také identifikaci zaměstnavatele, pozici ve firmě apod.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • potvrzení o zaměstnaneckém poměru
  • Komerční identitní certifikáty
    • Komerční identitní certifikát ve spojení s čipovou kartou řady Starcos 3.7 slouží k vytvoření kvalifikovaného prostředku na úrovni záruky VYSOKÁ.
    • Tento kvalifikovaný prostředek je možné získat pouze při osobní návštěvě registrační autority I.CA.

 

Můžete také využít balíček služeb:

  • Twins - obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního certifikátu
    • TWINS – osobní
    • TWINS – zaměstnanecký/OSVČ
  • Identitní Twins – obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního identitního certifikátu
    • TWINS – osobní
    • TWINS – zaměstnanecký/OSVČ
  • I.CA Premium - obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního certifikátu s čipovou kartou a čtečkou.

 

Kvalifikovaná a archivní elektronická časová razítka

Elektronické časové razítko potvrzuje existenci elektronického dokumentu/souboru v konkrétním čase. Připojuje se k těmto dokumentům jako důkaz, že v daném čase a v dané podobě existovaly. Spojení nezpochybnitelného časového údaje a konkrétních dat je nepostradatelné zejména pro účely jejich zpětného ověření. Časové razítko lze připojit též k elektronickému podpisu.

Časová razítka I.CA je možné použít buď jako standardní časová razítka, nebo jako službu Archivních časových razítek, případně službu ArchiveTime TSA.

Časová razítka jsou plně funkční a otestována v mnoha aplikacích a informačních systémech, např. I.CA Secom, Adobe Acrobat, Adobe LiveCycle, Adobe Pro, DigiSeal Office, PDF-Xchange, JSignPDF, podepsatPdf (TOPSPIN), LongTermValidator, informační systém datových schránek (ISDS), systémy elektronického bankovnictví, spisové služby, e-fakturace, e-podatelny, důvěryhodná úložiště (archívy), bankovní řešení, IS v oblasti justice a advokacie atd.

 

Také můžete využít nákup čipových karet a čteček s I.CA certifikátem

 

Sdílet článek:

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 30. říjen 2024

Jednou z našich klíčových služeb, kterou našim klientům poskytujeme, je monitoring a aktivní řešení vzniklých problémů. Dnes vám přinášíme ukázku z praxe, kdy se klienti o problému nejen nedozvěděli, ale ani je výpadek díky naší službě monitoringu nijak v provozu neomezil.

Václav Dobiáš | 22. říjen 2024

Pokud jste někdy používali Google Workspace, možná jste se setkali s možností zápisu e-mailu se znakem “+” v adrese, například dobias.vaclav+eabm@eabm.cz. Možná ale nevíte, že tato funkce je dostupná také v Microsoft 365.

Václav Dobiáš | 16. říjen 2024

V září si pro nás Microsoft připravil spoustu zajímavých vylepšení Microsoft Teams, které určitě spousta uživatelů velmi ocení a zefektivní práci a spolupráci v týmu.