Komplexní služba s I.CA certifikáty

Komplexní služba s I.CA certifikáty

Potřebujete vyřídit certifikát pro elektronický podpis? Nevíte si rady s výběrem certifikátu? Potřebujete poradit. Rádi Vám pomůžeme. Můžete využít našich služeb.

Komplexní služba s I.CA certifikáty:

  • Poradenství s výběrem certifikátu
  • Vytvoření žádosti o I.CA certifikát
  • Ověření totožnosti klienta a vystavení certifikátu
  • Export certifikátu na přenosný USB flashdisk nebo čipovou kartu
  • Instalace certifikátu do PC nebo Notebooku klienta
  • Zaškolení

Službu si můžete objednat

E-mailem na helpdesk@eabm.cz, telefonicky na 558 644 011 nebo osobněna na adrese eABM s.r.o., Dvořákova 730 ve Frýdku-Místku.

Jaké certifikáty jsou a k čemu slouží?

 

Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis - CZ

Kvalifikované certifikáty jsou určeny pro komunikaci občanů s orgány veřejné moci, současně se využívají také pro komerční účely. Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis je možné využít k vytváření elektronického podpisu a jeho ověřování.

Vydávají se tyto druhy:

  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis – osobní
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat osobní údaje žadatele.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti.
  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis – zaměstnanecký/OSVČ
    • Je určen pro fyzické osoby zaměstnance nebo OSVČ, do certifikátu lze zadat také název a IČ firmy.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • potvrzení o zaměstnaneckém poměru (pokud se nejedná o jednatele firmy
  • Kvalifikovaný certifikát pro elektronickou pečeť
    • Je určen pro právnické osoby.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu a dalšího dokladu totožnosti
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • dokument opravňující k jednání za společnost (plná moc, jmenovací listina jednatele, popřípadě obojí)

 

Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis - SK:

Kvalifikované certifikáty jsou určeny pro komunikaci občanů s orgány veřejné moci na Slovensku, současně se využívají také pro komerční účely. Kvalifikovaný certifikát pro elektronický podpis je možné využít k vytváření elektronického podpisu a jeho ověřování.

 

Komerční certifikáty

Komerční certifikáty mají svoji významnou úlohu především tam, kde nelze s ohledem na platnou legislativu využít kvalifikované certifikáty. Je vhodný pro obchodní použití mimo oblast komunikace s orgány veřejné moci, na které se vztahuje povinnost využívat certifikáty kvalifikované. Nejčastěji se používá v komunikaci mezi komerčními subjekty pro šifrování a autentizaci. Jedná se především o neanonymní přístup na webové servery a předávání šifrovaných dat, jak e-mailovou poštou, tak prostřednictvím webových formulářů.

Vydávají se tyto druhy:

  • Osobní komerční certifikát
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat osobní údaje žadatele.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu.
  • Zaměstnanecký komerční certifikát
    • Je určen pro fyzické osoby, do certifikátu lze zadat k údajům žadatele také identifikaci zaměstnavatele, pozici ve firmě apod.
    • Je vydáván na Registrační autoritě I.CA základě předložení:
      • vytvořené elektronické žádosti
      • platného občanského průkazu nebo pasu
      • doložení existence společnosti ne starší 6 měsíců (výpis z obchodního rejstříku, živnostenský list, potvrzení ČSU o registraci a přidělení IČ..)
      • potvrzení o zaměstnaneckém poměru
  • Komerční identitní certifikáty
    • Komerční identitní certifikát ve spojení s čipovou kartou řady Starcos 3.7 slouží k vytvoření kvalifikovaného prostředku na úrovni záruky VYSOKÁ.
    • Tento kvalifikovaný prostředek je možné získat pouze při osobní návštěvě registrační autority I.CA.

 

Můžete také využít balíček služeb:

  • Twins - obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního certifikátu
    • TWINS – osobní
    • TWINS – zaměstnanecký/OSVČ
  • Identitní Twins – obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního identitního certifikátu
    • TWINS – osobní
    • TWINS – zaměstnanecký/OSVČ
  • I.CA Premium - obsahuje kombinaci kvalifikovaného a komerčního certifikátu s čipovou kartou a čtečkou.

 

Kvalifikovaná a archivní elektronická časová razítka

Elektronické časové razítko potvrzuje existenci elektronického dokumentu/souboru v konkrétním čase. Připojuje se k těmto dokumentům jako důkaz, že v daném čase a v dané podobě existovaly. Spojení nezpochybnitelného časového údaje a konkrétních dat je nepostradatelné zejména pro účely jejich zpětného ověření. Časové razítko lze připojit též k elektronickému podpisu.

Časová razítka I.CA je možné použít buď jako standardní časová razítka, nebo jako službu Archivních časových razítek, případně službu ArchiveTime TSA.

Časová razítka jsou plně funkční a otestována v mnoha aplikacích a informačních systémech, např. I.CA Secom, Adobe Acrobat, Adobe LiveCycle, Adobe Pro, DigiSeal Office, PDF-Xchange, JSignPDF, podepsatPdf (TOPSPIN), LongTermValidator, informační systém datových schránek (ISDS), systémy elektronického bankovnictví, spisové služby, e-fakturace, e-podatelny, důvěryhodná úložiště (archívy), bankovní řešení, IS v oblasti justice a advokacie atd.

 

Také můžete využít nákup čipových karet a čteček s I.CA certifikátem

 

Sdílet článek:

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
František Fajna | 25. červen 2025

Akční nabídka pro Červenec a Srpen 2025.

Tomáš Unucka | 20. červen 2025

Virtualizace je technologie, která umožňuje vytvářet a spravovat virtuální verze počítačových prostředků, jako jsou servery, operační systémy, úložiště nebo síťové prostředky. Jednoduše řečeno, virtualizace vám umožňuje provozovat více operačních systémů nebo aplikací na jednom fyzickém serveru. Tato technologie zajišťuje efektivnější využití hardwaru, snížení nákladů a zjednodušení správy IT infrastruktury. 

Václav Dobiáš | 13. červen 2025

Květen byl plný novinek, které osloví především vývojáře (především novinky v integraci AI Copilot a vytváření agentů). Vyšly i novinky, které ale osloví všechny uživatele.