Rozdíl je viditelný pouhým okem, vyzkoušejte sami. Na mapách je zobrazena aktuální infrastruktura, pěkná ukázka je např. na stavbávch českých dálnic.
Tvorba leteckých snímků není lehká, celý proces popsal GIS specialista z Mapy.cz.
„Nejprve se připravuje plán letu. Určí se, jak vysoko letadla poletí, jak daleko od sebe budou letové řady, s jakou hustotou se pořídí snímky a území se rozdělí na bloky,“ uvádí proces vzniku letecké mapy Petr Hofman. „Poté se jednoduše počká na příhodné počasí, což může trvat i několik týdnů. Letecké snímkování totiž vyžaduje nebe bez mraků. Jakmile letadla vyletí, křižují nad konkrétním blokem a v pravidelných rozestupech pořizují snímky. Přičemž pro každý snímek zaznamenávají polohu a naklonění kamery, ze které se vypočítá poloha snímku na zemi. Po nafocení se provede zpřesnění naměřené polohy pomocí diferenční GPS a také aerotriangulace, neboli další zpřesnění polohy snímků prostřednictvím vlícovacích a spojovacích bodů. V prvním případě se jedná o body na zemi se známou polohou, v tom druhém o shodné body na překrývajících se snímcích,“ popisuje proces Petr Hofman.