Po příjezdu byli technici v šoku, jak obrovské škody dokázal blesk napáchat. Namátkou zmiňme například nepojízdný výtah, vyhořelé televizní přístroje, nedostupné ovládání kotelny (netekla teplá voda), nefunkční čerpadla (ve vyšších patrech netekla voda vůbec), poškozený hromosvod, nedostupné internetové připojení včetně hlavních aktivních prvků i záložních linek (routery, switche, antény, apod.) a také spálené kabelové rozvody. Technici podrobně zmapovali a sepsali veškerá zařízení nutná k výměně.
Druhý den v ranních hodinách technici opět vyjeli na místo s jasným cílem - zprovoznit hlavní funkce penzionu - tedy recepční a restaurační systém. Toto se podařilo a tak do 20 hodin od události mohl penzion opět fungovat. Nicméně škody byly opravdu značného rozsahu a opravy vedlejších systémů trvaly několik dalších dnů.
Níže se můžete podívat na fotografie některých zařízení ve stavu “po potyčce s matkou přírodou”.
Takový zásah bleskem jsme zažili teprve podruhé. I v prvním případě byly škody doslova astronomické. Přesto se lze i na tyto přírodní katastrofy připravit. Hardware lze nahradit vždy, ale je důležité mít veškerá důležitá data bezpečně zálohovaná.
Rádi Vám zpracujeme risk analýzu s doporučením jak nejlépe zálohovat, aby v případě, že Vás někdy postihne podobná pohroma, nedošlo k žádné ztrátě dat nebo dlouhého omezení provozu.