PlayStation VR

PlayStation VR

Společnost Sony Computer Entertainment představuje PlayStation®VR jako oficiální název systému virtuální reality, který ve spojení s PlayStation®4 a kamerou PlayStation®Camera umožňuje hráčům užít si neopakovatelné momenty, které nemají obdoby.

PlayStation VRPlayStation VR

  • Procesor, náhlavní souprava VR;
  • 5,7” OLED displej, rozlišení 1920×1080;
  • obnovovací kmitočet 120 Hz, 90 Hz;
  • cca stostupňový úhel zorného pole;
  • akcelerometr, gyroskop;
  • HDMI, USB;
  • 3D zvuk, Social Screen.

PS VR vyvolala již v březnu 2014 při zveřejnění informace o jejím uvedení na trh v kruzích vývojářů i hráčů velké vzrušení. PS VR představuje jedinečný systém virtuální reality, který hráčům během hraní na PlayStation®4 přinese ještě více pohlcujících zážitků a umožní jim maximálně si vychutnávat pocit dokonalé reality.

„Název „PlayStation VR“ v sobě skrývá nejen zcela nové zážitky, které přináší PlayStation® a které hráčům umožní vychutnat si pocit, jako by byli uvnitř virtuálního světa hry, ale také reflektuje naše přání, aby produkt na hráče při hraní působil jako něco důvěrně známého,“ řekl Masayasu Ito, EVP, prezident divize PS Product Business a divize VP, Software Design Division. „Jsme připraveni i nadále pokračovat ve vylepšování různých aspektů hardwaru a zároveň plánujeme spolupracovat i s vývojáři a vydavateli třetích stran i SCE Worldwide Studios, abychom hráčům i nadále přinášeli vzrušující zážitky, možné jen s VR. “

V okamžiku, kdy si hráč nasadí náhlavní soupravu VR, začne se před jeho očima vynořovat impozantní virtuální svět. Při pootočení hlavy se s ním v reálném čase přirozeně a intuitivně otočí i obraz virtuálního světa. Při využití zvukové 3D technologie vyvinuté speciálně společností SCE se zároveň v reálném čase změní i zvuky, a to v závislosti na poloze hlavy v 360stupňovém virtuálním prostoru. Kromě toho budou moci hráči díky ovladači pohybu PlayStation®Move (PS Move) a bezdrátovému ovladači DUALSHOCK®4 prozkoumávat zákoutí virtuálního světa a užívat si interakci s virtuálními postavami tak, jako by byli skutečně přítomni ve světě hry.

Vývojáři a vydavatelé třetích stran, a rovněž i SCE Worldwide Studios investovali do těchto jedinečných funkcí PS VR, aby mohli vyvíjet ještě širší spektrum herních titulů. Některé z nich budou předvedeny i na různých akcích na celém světě. První takovou událostí je Tokyo Game Show 2015, která se uskuteční od 17. do 20. září na výstavišti Makuhari Messe v prefektuře Chiba.

Společnost SCE bude i nadále pracovat na vývoji PS VR, aby ještě více vylepšila jedinečné zážitky s virtuální realitou během hraní na PS4 a bude podporovat vytvoření trhu pro virtuální realitu.

Sdílet článek:
Autor:
Václav Dobiáš

Vedoucí internetového oddělení

 dobias.vaclav@eabm.cz
 +420 777 027 504

Novinky eABM

Novinky nejen ze světa IT
Václav Dobiáš | 24. duben 2025

Pokud hodně fotíte nebo natáčíte videa, jistě řešíte, jak bezpečně uložit svá data. S rostoucím objemem souborů je důležité zvolit vhodný způsob zálohování. Nejčastější volbou jsou dnes externí disky – ale máte zvolit klasický HDD nebo moderní SSD? Podívejme se na jejich vlastnosti, výhody a nevýhody. 

Václav Dobiáš | 17. duben 2025

Jednou z velice málo známých metod přihlašování uživatelů, je pomocí QR kódů, které zcela zjednodušuje práci na sdílených zařízeních. Dneska si tuto metodu představíme, její výhody i případná rizika.  

Václav Dobiáš | 10. duben 2025

V době, kdy hybridní práce přechází z dočasného řešení do standardu, přichází Microsoft s inovativní platformou Microsoft Places. Tato služba, která je součástí ekosystému Microsoft Teams, není jen dalším nástrojem pro plánování schůzek, ale promyšleným řešením pro efektivní správu sdílených pracovních prostor a týmové spolupráce.